ضوابط انصراف از خرید

۱-۱ مهلت انصراف از خرید کالاها ۷ روز از زمان خرید میباشد.
۲-۱ انصراف از خرید به کالاهایی تعلق میگیرد که حتی از بسته بندی نیز باز و خارج نشده باشد. بدیهی است هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه کالا یا ثانویه، پلمپ، برچسب، نایلون، وکیوم و…. ضوابط انصراف از خرید را از بین خواهد برد .
۳-۱ درصورت رعایت شرایط انصراف از خرید و پس از هماهنگی با تانیکوشاپ، خریدار میتواند نسبت به ارسال کالا از طریق پست پیشتاز و به آدرس دریافت کننده مورد نظر تانیکوشاپ اقدام نماید. پس از دریافت کالا توسط تانیکوشاپ وجه حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت خریدار مسترد میگردد.
۴-۱ هزینه بسته بندی و کرایه حمل، مبلغ ۹% ارزش افزوده قیمت کالا که مشمول انصراف از خرید میباشند برعهده خریدار میباشد.

۲ – ضمانت هماهنگی مشخصات کالا با اطلاعات فنی سایت، سفارش ثبت شده و یا خصوصیاتی مثل رنگ کالا

۱-۲ چنانچه کالای ارسالی با اطلاعات فنی مندرج در سایت مغایرت داشته باشد یا اینکه خصوصیات کالای ثبت سفارش شده با کالای دریافت شده مطابقت نداشته باشد، باید حداکثر طی ۲۴ از زمان دریافت کالا به واحد فنی اطلاع رسانی شود و کالا با هماهنگی واحد فنی و به آدرس مورد نظر این بخش مسترد شود.
۲-۲ هزینه ارسال و استرداد کالاهایی که اشتباها ارسال شده باشند با تانیکوشاپ میباشد.
۳-۲ در تمامی مواردیکه تشخیص وجود مغایرت در کالا بدون باز کردن بسته بندی اصلی کالا و از طریق کنترل مشخصات روی جعبه اصلی کالا امکانپذیر باشد، باید کالا در همان حالت و بدون استفاده یا باز کردن بسته بندی اصلی مسترد گردد. لذا لازم است خریدار قبل از باز نمودن بسته بندی اصلی کالا نسبت به انطباق مشخصات کالای دریافتی با سفارش ثبت شده در حد اطلاعات مندرج روی بسته بندی اصلی کالا اقدام نموده و در صورت مشاهده مغایرت قبل از باز نمودن بسته بندی کالا نسبت به هماهنگی با تانیکوشاپ جهت استرداد کالا اقدام نماید.
۴-۲ چنانچه مغایرت در خصوصیات باشد (مثلا به جای رنگ مشکی رنگ سفید ارسال شده باشد) همچنان شرایط بند ۲-۳ حاکم خواهد بود و لازم است کالا بدون هرگونه استفاده و دستکاری مسترد گردد. بدیهی است چنانچه کالا مورد استفاده قرار گیرد از ضمانت خارج می گردد.
۳ – ضمانت سلامت سخت افزاری
۱-۳ آن دسته از اشکالات یا ایرادات فنی (سخت افزاری) که مشمول بندهای دیگر (مثل بند ۳-۲) با مهلت تست مشخص شده کمتر نمیباشند، باید حداکثر ظرف مدت ۳ روز به تانیکوشاپ اطلاع داده شوند. بعد از مدت زمان مذبور کالا از شمول ضمانت سلامت سخت افزاری خارج می گردد.
۳-۳ این ضمانت شامل مشکلات سخت افزاری دستگاه بوده و شامل اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن، آب خوردگی، خط و خش، ضربه دیدگی، استفاده و بکارگیری غیر معمول از کالا و کلیه مواردیکه در نتیجه استفاده نادرست از کالا توسط خریدار ایجاد شود، نمیگردد.
۴-۳ در طی مدت زمان تست سلامت سخت افزاری، خریدار در صورت مشاهده مشکل ابتدا مراتب را با بخش فنی تانیکوشاپ مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد ، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه قطعات، تجهیزات و محتویات به همراه فاکتور فروش مربوطه از طریق پست پیشتاز به آدرس اعلام شده توسط بخش فنی ارسال می دارد. لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استفاده از ضمانت سلامت سخت افزاری را سلب خواهد نمود. لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد، جهت اطمینان از این موضوع خریدار میتواند از همان بسته بندی تانیکوشاپ (در صورت سلامت و امکان) یا بسته بندی مشابه آن استفاده نماید.
۵-۳ مسائلی از قبیل کیفیت ساخت سازنده، عدم پشتیبانی صحیح زبان، آپدیت،نرم افزار و ….. جزء مشکلات سخت افزاری محسوب نمیگردد.

۴ – روند بررسی فنی کالاهای مسترد شده

۱-۴ پس از دریافت کالا، بخش فنی کالای استردادی را با شرایط و ضوابط اعلامی تطبیق داده و چنانچه واجد شرایط عودت تشخیص داده شود و در صورت تایید وجود مشکل و عدم امکان رفع آن، نسبت به تعویض کالا و یا در صورت عدم موجودی نسبت به استرداد وجه اقدام می گردد. بدیهی است در مورد مشکلات سخت افزاری عودت کالا در صورتی است که امکان رفع مشکل وجود نداشته باشد.
۲-۴ در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود مشکل درکالا هزینه های رفت و برگشت کالا بعهده تانیکوشاپ و در صورت عدم تایید بر عهده خریدار محترم خواهد بود.
۳-۴ ملاک عمل تانیکوشاپ در پذیرش و یا عدم پذیرش ایرادات فنی کالاهایی که دارای مهلت تست تانیکوشاپ هستند، فقط نظر کارشناسی بخش فنی تانیکوشاپ میباشد و در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود نقص یا ایراد فنی در کالا، آن کالا مشمول ضمانت مربوطه خواهد بود و در صورت عدم تایید نقص یا ایراد فنی، کالای مربوطه مجدداً جهت خریدار ارسال خواهد شد.

۵ –چگونگی استرداد کالا توسط خریدار

۱-۵ در صورت نیاز به استرداد کالا به هر دلیل، خریدار ابتدا مراتب را با بخش فنی تانیکوشاپ مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد ، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه تجهیزات به همراه فاکتور فروش مربوطه از طریق پست پیشتاز و فقط به آدرس مورد نظر بخش فنی ارسال می دارد. در صورت ارسال ناقص لوازم، تجهیزات و مدارک کالا و بخصوص فاکتور فروش و یا آسیب به کالا و لوازم همراه آن، امکان استرداد کالا وجود نخواهد داشت.
۲-۵ استرداد کالا فقط در صورتی امکان پذیر است که به کالا و تمامی لوازم همراه کالا آسیبی وارد نشده باشد. بعبارت دیگر در صورت بروز اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن، آب خوردگی، خط و خش، ضربه دیدگی، استفاده و بکارگیری غیر معمول از کالا و کلیه مواردیکه در نتیجه استفاده نادرست از کالا توسط خریدار ایجاد شود، امکان استرداد کالا را از بین خواهد برد.
۳-۵ لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استرداد کالا را سلب خواهد نمود.
۴-۵ لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد، جهت اطمینان از این موضوع خریدار میتواند از همان بسته بندی ثانویه تانیکوشاپ (در صورت سلامت و امکان) یا بسته بندی مشابه آن استفاده نماید.

۶ – موارد دیگر

با توجه به اینکه اولویت تانیکوشاپ عرضه محصول به مصرف کننده نهایی می باشد. لذا در صورت خرید کالا بصورت عمده یا توسط همکاران و عدم امکان تحویل کالا (با توجه به سفارشات مربوط به مصرف کننده نهایی)، تانیکوشاپ حق دارد بخشی یا کل سفارش مربوط به خریداران عمده و همکاران را کنسل و وجه دریافتی را مسترد نماید،این موضوع حتی در صورت پرداخت وجه و یا تغییرات قیمت کالا هیچ گونه حقی برای سفارش دهنده ایجاد نمی کند.

رویه های بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های تانیکو بوده است و این تیم همواره در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد، با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که در چنین مواردی این شرکت خدماتی را در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته است. رویه ‏های خدمات پس از فروش با توجه به نوع مشکل پیش آمده، به شرح زیر هستند:
اشکالات فنی در کالای خریداری شده
از آنجا که گاهی مشتریان برای تست کالای خریداری شده به فرصت بیشتری نیاز دارند، در راستای خدمت رسانی بهتر این شرکت فرصت تست فنی کالاهای فروخته شده را از ۴۸ ساعت به ۷ روز کاری پس از تحویل افزایش داده است.
جهت استفاده از این سرویس به نکات ذیل دقت بفرمایید:
جهت استفاده هر چه بهتر از این سرویس، اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۷ روز کاری پس از دریافت کالا، از طریق شماره تماس شرکت و یا ارسال ایمیل در قسمت تماس با ما به خدمات پس از فروش تانیکوشاپ اطلاع داده شود.
کارشناسان خدمات پس از فروش ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‏کنند. در صورتی که نقص فنی توسط کارشناسان این شرکت تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا می توانید کالای خود را با مدل دیگری جایگزین نمایید.
برای ارسال کالاهای دارای ایراد فنی ، لازم است کالا به ‏خوبی بسته بندی و همه لوازم جانبی به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.
این سرویس اشکال‏‏های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏شود.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود در صورتی که نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
آسیب‏ های فیزیکی ناشی از حمل و نقل
با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‏کند.
آسیب‏‏های ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش اطلاع داده شود.
کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش ارسال شود.
تانیکو همواره می‏کوشد تا با ایجاد بستری امن در راستای سرویس خدمات پس از فروش مبتنی بر اصول مشتری مداری و رعایت حقوق مصرف کننده، امنیت خاطر مشتریان خود را، پیش و پس از خرید فراهم آورد